Exposicions

PATRICIA GÓMEZ I MARÍA JESÚS GONZÁLEZ. DE L’ABJECTE

Premi d’Arts Visuals ‘Alfons Roig’ 2022

 

Duració de l’exposició: del 6 d’octubre al 10 de desembre de 2023

Lloc: CCCC Centre del Carme. Sala Zero

Organitza i produeix: Àrea de Cultura de la Diputació de València

Col·labora: CCCC Centre del Carme, Laboratorio de Recursos Media de la UPV i Psiquiàtric de Bétera

Més informació Àrea de Cultura de la Diputación de València

Vídeo exposició ‘Patricia Gómez i María Jesús González. De l’abjecte’

Més informació capítol ‘Creación sin barreras. De l’abjecte’

 

Entrada gratuïta

Presentació del projecte realitzat a l’Hospital Psiquiàtric de Bétera amb el Premi d’Arts Visuals ‘Alfons Roig’ 2022 al projecte artístic atorgat per l’Àrea de Cultura de la Diputació de València.

«La Gran Broma va començar al Manicomi el dia 16 de juliol de 1968».

Com aquesta, moltes altres empremtes anònimes, conscients o inconscients, marquen els murs dels pavellons desocupats del complex hospitalari. Un incendi, una gotera, frecs de la capçalera d’un llit, despreniments, arrapades, colps de mobiliari, una inscripció indesxifrable, un insult, un grafit fet de fang i fum. Tot escriu el mur, el tenyeix, l’incideix, el pinta, el taca, l’esborra, el degrada.

Amb aquest projecte s’ha tractat d’imaginar la possibilitat de traduir aquests murs residuals a paisatges, i convertir-los en finestres d’allò fins ara invisible, marginal i oblidat.

Els fragments rectangulars extrets de les parets mitjançant arrancada mural i allotjats sobre un nou suport de llenç, es transmuten en paisatges. Paisatges sense punt de fugida, ni llum ambiental, sinó fets de color, matèria, temps i memòria. Traslladats al món exterior, són finestres. Finestres que, tot i que no miren cap enfora, no són cegues, han vist i també han escoltat. Miren cap endins i ens permeten la  contemplació de les vistes del món interior d’un lloc i unes històries que mereixen ser rescatades.