Exposicions

MIRADES A LA MEMÒRIA. ART CONTEMPORANI DE LA GENERALITAT VALENCIANA

Ana Teresa Ortega, Bleda y Rosa, Irene Grau i Pilar Beltrán

 

Duració: del 4 de novembre de 2022 fins al 8 de gener de 2023

Lloc: Palau de Malferit. Aielo de Malferit

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i Ajuntament d’Aielo de Malferit

Col·labora: Capitalitat cultural valenciana

 

Entrada gratuïta

L’exposició que tanca el cicle entorn de la col·lecció ‘Art Contemporani de la Generalitat Valenciana’ a Aielo de Malferit, té a la fotografia com a eix vertebrador i reuneix quatre propostes que indaguen en la memòria i en el paisatge com a elements configuradors de la identitat, determinants en la construcció del caràcter i la singularitat de l’individu i la col·lectivitat.

La Generalitat Valenciana ha adquirit des de 2017 un important nombre d’obres, sense pautes generacionals ni restriccions temàtiques, que discorren qüestions de la nostra societat més pròxima. A través de l’adquisició d’obres, aquesta iniciativa ha donat suport a la carrera de diversos artistes que, a més, es van incloent en el procés de generar una memòria, d’arxivar i ordenar les obres, tant a nivell de conservació museística com sobre el paper, mitjançant publicacions que documenten el progrés de la col·lecció.

La col·lecció ‘Art Contemporani de la Generalitat Valenciana’ és el model de col·lecció viva a la qual fem referència. Sorgeix per una urgent necessitat d’impulsar i revitalitzar el sector artístic de la Comunitat Valenciana, reconeixent aquells artistes i peces destacades que ofereixen una panoràmica de l’art contemporani actual i suposen un valuós llegat patrimonial a llarg termini.