MÖH ESTUDIO (CONCHI RODRÍGUEZ MARTÍNEZ). SEGUNDO TIEMPO

Cultura Resident. Convocatòria producció artística 2023

Lloc: Centro Cultural Las Cigarreras, Alacant

Duració: de marzo a abril de 2023

Més informació bases de la convocatòria Cultura Resident 2023. Residèncias de Producció artística / Alicante – Almedeixer

Més informació Mö Estudio

Xarxes socials Möh estudio: Instagram

Veure video Open Studio ‘Möh Estudio (Conchi Rodríguez Martínez). Segundo tiempo’

RESUM DEL PROJECTE

Segon temps és un treball sobre la tradició, el joc, la moda i les segones oportunitats.

La província d’Alacant és coneguda com a zona de producció del joguet tradicional per excel·lència. A principis dels anys 90 i a causa de la globalització i la conseqüent necessitat de competir en el mercat, la majoria d’aquestes empreses van haver de traslladar gran part de la seua producció a la Xina. Una de les fàbriques en les quals es realitzava el teixit amb el qual es feien els vestits per a les nines es queda en aqueix moment amb centenars de metres de tela que ja mai es convertiran en els vestits d’aqueixes nines.

Després d’acabar els seus estudis de disseny de moda, l’artista comença a germinar el que és actualment la marca Mö Estudio, i en 2020 buscant un teixit que es feia habitualment a la província, troba aquesta fàbrica que cedeix part del seu excedent per a poder donar-li així una segona oportunitat.

Aquest teixit és la base per a la realització d’una col·lecció de moda inspirada en el joc i la seua importància en el desenvolupament i la cultura de l’ésser humà. Part de la confecció ha sigut a càrrec de Mestressa Made in Cel, una associació sense ànim de lucre, que treballa amb dones en situació de vulnerabilitat. El projecte culmina amb una sessió fotogràfica on la col·lecció es presenta al concurs de dissenyadors emergents de la Mercedes Benz Fashion Week Madrid.

AUTORIA

L’interés de Conchi Rodríguez Martínez (Mö Estudio) per la moda naix d’una necessitat, com quasi tot el que ens espenta. Pot ser que de la necessitat de continuar jugant després de sobrepassar l’edat de poder fer-ho.

«Aqueixa necessitat d’imaginar m’ha acompanyat tota la vida. Vaig estudiar Magisteri i Pedagogia de Dansa Contemporània on vaig començar a donar curs a les meues ganes de crear. He treballat com a actriu i coreògrafa en diverses companyies de teatre, investigant el llenguatge del cos i la seua relació amb l’entorn. En aqueixa cerca de llenguatge i expressió trobe que la indumentària es converteix en una peça intrínseca i em pregunte si forma part del cos «com a peça habitada» o si és un producte generat per l’entorn, i en tal cas, si no permet la lliure expressió de l’individu o la limita. Després de començar a estudiar Disseny de Moda a Alacant, em concedeixen una beca per a estudiar en IED Madrid.

Em nodrisc de les arts escèniques, les arts plàstiques, de la música i el cinema, de l’art de carrer en tots els sentits, de l’interiorisme i el exteriorismo. M’inspiren Balenciaga i Yamamoto de la mateixa manera que el Xiquet d’Elx o Chema García Ibarra. Wales Bonner i Adidas igual que un plat de llentilles del meu pare o un llibre de Santiago Lorenzo. I m’interessa i m’il·lusiona descobrir nous talents com Maximilian Davis o Winnie NY.

En 2020 vaig crear la marca Mö Estudio per a poder continuar jugant, doncs en paraules de G.B Shaw: «No deixem de jugar perquè envellim, envellim perquè deixem de jugar».