CMS FOUNDATION. ‘¡LA ESTAFA DE LA IMAGEN!
Cultura Resident investigació artística 2021
Menador Espai Cultural de Castelló
Octubre – desembre 2021
Més informació bases de la Convocatòria 2021. Residències d’Investigació / Castelló
Vídeo Open Studios 2021. CMS Foundation. ¡La estafa de la imagen! CMS F
RESUM DEL PROJECTE
Així! Com la imatge d’un cadàver començant a descompondre’s!
Si no ho has publicat no ha ocorregut. No existeix. El rumor de milers de cors fent click es viralitza com a paradigma de la postveritat i de sobte, milers de k es fan adeptes.
El marc va començar delimitant les obres d’art, a continuació el poal blanc ha legitimat qualsevol exposició i finalment, hui, la quadrícula de la xarxa social converteix aqueixa exposició en realitat. Convivim resant-li a les fake news, per la qual cosa el simulacre és més cert que la veritat i la veritat deixa de ser si no es publica. Per això creiem que l’estafa de la imatge s’ha convertit en la forma més productiva de dur a terme la divulgació de l’obra artística. Els grans museus necessita activar al públic a través de la web, per a aconseguir major assistència o almenys, per a oferir-los la sensació d’haver estat sense haver-ho fet mai.
Els artistes moderns s’adscrivien a moviments des dels quals retroalimentar-se, mentre que hui Google tria als qui seran els nostres referents, i per descomptat sempre de primer cognomene cookies. Si a partir dels seixanta tot ha sigut conceptual, la desmaterialització de l’objecte d’art ja fa olor de podrit virtual. L’art del plausible podria ser, per què no? el nostre corrent.
Mitjançant l’estafa de la imatge naix el ‘plausibilisme’, com els cucs d’aquell cadàver mentre fem scroll. Sempre ens hem deixat captivar pel cinema sabent el seu embruixament…
El debat està obert; com el conegut exemple entròpic del calaix d’arena dividit en dos tons àrids, algú balla sobre ell i els regira aconseguint un color marró que mai podrà retornar al seu origen. Realitat i ficció, com tots dos colors del calaix, estan mesclats; la realitat es torna en un to marró, en el qual, mai aconseguiràs escodrinyar la dosi de veritat enfront de la dosi de mentida, però, a qui li importa la veritat No la necessitem!
AUTORIA
Carlos Miguel Sánchez: Galerista. El galerista d’Art, que pertany al sector dels béns culturals, és el professional capacitat i habilitat per dirigir i controlar totes les accions necessàries a aquesta entitat artística privada, amb el propòsit de preparar esdeveniments artístics. Per tant, la funció principal de CMS és promoure artistes mitjançant l’exhibició de les seves obres a la galeria.
A propòsit d’aquesta definició, CMS és un professional amb una formació acadèmica àmplia en ciències humanístiques relacionades amb l’art i la gestió cultural, llicenciat per la UEP, Universitat Élite Perú. S’encarrega de seleccionar i dirigir les propostes que rep d’artistes independents i emergents, generalment outsiders, la qual cosa és una gran motivació ja que descobreix les noves promeses de l’art contemporani, a qui apadrina, amb l’objectiu d’ajudar-los a consagrar-se com a artistes .
CMS afirma textualment el següent: “El galerista compleix també una funció educativa fonamental a la societat. Doncs ofereix el servei de guia, mitjançant el repartiment de fullets a visitants o delegacions que solen viatjar des de diferents llocs, amb finalitats principalment pedagògiques. No tot serà vendre!”.
Ana Roca: La curadora. En aquesta empresa difícil però divertida, CMS Foundaton aprofita els coneixements sobre cultura visual i Art Contemporani d´Ana Roca, actualment és doctoranda en aquesta disciplina per la Universitat Politècnica de València. La seva aportació serà de caràcter teòric, ja que conduirà el camí conceptual mitjançant l’elecció dels artistes, sent molt conscient de les últimes tendències artístiques i curatorials i així signar, sense cap objecció, tots els cartells de les exposicions amb el seu nom molt més gran que el dels artistes participants. Actuarà, en paraules de Frederic Montornés, “com aquest ésser menyspreable que irromp a la vida d’un artista per fer que la seua existència s’estimbi per un camí d’espines”.
Juan Luis Sánchez: Director de comunicació. Periodista i redactor del pla de comunicació de CMS Foundation. Duu a terme la comunicació corporativa del projecte. Treball de capital importància en el projecte, ja que a través d’aquest departament CMS F estableix la plataforma expositiva, advocant per una comunicació eficaç del projecte per garantir l’èxit de les plataformes de comunicació directa.
Carmen Jimenez Suero: Desenvolupadora web. Especialitzada en desenvolupament web i màrqueting digital, amb màster en producció artística, exercirà la funció de crear el lloc web, el seu posicionament i assegurar l’optimització de la visualització tècnica de la Galeria atenent els paràmetres del Net Art.

