BEA I HÉCTOR MILLÓN. A 9327KM DE MA CASA

Cultura Resident. Convocatòria producció artística 2024

 

Lloc: Museu de la Mar de Santa Pola, Alacant

Duració: de l’1 de març al 31 de maig de 2024

Més informació bases de la convocatòria Cultura Resident 2024. Convocatòria de producció artística 2024

Més informació Bea Millón

Xarxes socials Bea Millón: Instagram

A 9327KM DE MA CASA. Hay tantas olas como cuerpos en el mar és un projecte d’art públic que reflexiona sobre la mar des d’una perspectiva sensible i migrant. És una proposta d’acostament a l’infinit, la fugacitat i la immensitat de les seues aigües; però també a les polítiques migratòries que han convertit esta mar en una fossa comuna.

El projecte partix d’este espai de conflicte i proposa dos línies de treball, d’una banda la co-creació col·lectiva amb compañerxs senegalesos i marroquins, així com organitzacions antiracistes de la Comunitat Valenciana d’un esdeveniment/peça d’art públic en la costa del mediterrani. D’altra banda la producció final d’una sèrie d’escultures i fotografies de caràcter més conceptual i poètic que vaig començar a realitzar quan l’artista va migrar a Mèxic i ha représ any a any al retorn de la meua llar.

Participants: Abdoulaye Ndong, Birivian Naser, Dounia Haouach, Najia Oukhalouq i Mbaye Diouf, Alacant Desperta, MillorArt, Resistencia Migrante Disidente, AfroLatidos, FUNTUN, Col·lectiu UHURU, Associació de dones Senegaleses, Ateneu Popular Pla-Carolines, Càritas Santa Pola, Plataforma d’Ajuda a persones refugiades Elx, Xarxa solidària de suport a joves africans i portaveus de la campanya #regularizaciónya.

Este projecte no hauria sigut possible sense el suport de Nathalie Gidrón i Maria Fernanda Tortosa.

 

AUTORIA

Bea Millón Sánchez (Sagunt, 1992). Artista, editora i investigadora. Residix a la Ciutat de Mèxic des d’on dirigix l’editorial independent Frega i Crema i col·labora amb diverses organitzacions que treballen per la defensa dels béns naturals. Doctora en el programa Art: Producció i Investigació per la Universitat Politècnica de València.

El seu treball aborda i reformula les relacions amb el territori; a través de l’anàlisi i la col·laboració entre diversos agents acciona projectes en diàleg amb realitats corporals, materials, i ambientals. Transita entre la pràctica artística compromesa amb conflictes soci-ambientals i traçar vincles amb lo no-humà.

La seua obra s’ha mostrat en festivals, exposicions, residències i trobades internacionals, a destacar: Ecologías de la imagen en movimiento (Centro de Cultura de España en Mexico, CDMX); Casa Wabi (Puerto Escondido, Oaxaca); Museos Dinámicos; TEOR/éTica (Costa Rica); PROYECTOR (Casa de América, Madrid); YICCA 2018 (HDLU Prsten Gallery, Zagreb); Pincoyas Memorias Resistentes (Museo Nacional de Concepción, Chile); FRANZISKA (Centro de Cultura Digital, CDMX); Fricciones BIENAL SUR (Museo Nacional del Arte de Bolivia y CABA Centro Cultural Paco Urondo, Buenos Aires); Proyectar el cambio (La Casa encendida, IVAM, TEA Tenerife); Month of Performance Art (ZentrümFur Kunst und Urbanistik, Berlín); La Faz de la Tierra (Centro de arte digital, Buenos Aires); Transitio_Mx (CENART, Ciudad de México); Ecocidio (CEART, Madrid); Between crinkles (Palazzio Montevecchio, Turín); Te seguirá la ciudad (MUSAC, León).

 

Héctor Millón Sánchez (Sagunt, 1997). Sempre ha viscut vinculat al Mediterrani: Sagunt, Almenara, València, Barcelona i Manacor. Va estudiar a la facultat de Belles Arts a l’Universitat Politècnica de València el grau en Diseny i Tecnologies Creatives a on va col·laborar amb alguns col·lectius com LAMBDA.

Actualmente treballa com a artista conceptual i plástic especialitzat en els jocs de taula amb el pseudònim de Kazu. Va començar el seu treball en Takkure amb el creador de jocs mallorquí Ramón Pèrez, amb qui organitza events anuals de jocs de taula a la ciutat de Manacor intentant apropar esta cultura a la juventut com un medi alternatiu, saludable i competitiu d’entreteniment.

A més, ha treballat amb l’empresa val·lisoletà de 1300 Gramos, va treballar al projecte Acheron’s Fall i col·labora frecuentment amb la marca galega Corvus Belli al joc de taula Infinity.