FUENCISLA FRANCÉS. PUNTO DE FUGA

Lloc: Centre del Carme. Sala Ferreres-Goerlich

Comissariat: Pilar Tébar

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

‘Fuencisla Francés. Punto de fuga’ és el resultat expositiu d’un projecte presentat a la convocatòria pública “Trajectòries. 2018-2020” del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana. En aquesta mostra es presenta una revisió de la producció d’aquesta artista amb una cuidada selecció de la seua obra, realitzada durant cinquanta anys d’intensa i extensa creativitat. Aquesta creadora plàstica, doctora en Belles Arts, es va formar en les antigues aules de la facultat valenciana que se situaven, precisament, en l’actual Centre del Carme, és per això que aquesta proposta que presentem suposa un retorn a un espai conegut i ple de records.

Sens dubte, el protagonista absolut d’aquesta exposició és el paper que Fuencisla Francés treballa en diferents grandàries, gramatges i textures i que utilitza tant per a donar forma a les seues escultures, com per a realitzar els collages de gran part dels seus treballs o fins i tot en les seues instal·lacions, les quals es modifiquen per a adaptar-se a l’espai expositiu de les sales, oferint així una visió nova.

Pilar Tébar, comissària