Activitats

INAUGURACIÓ DE ‘INTERMEDIS. LA CULTURA ESCÈNICA EN EL PRIMER TERÇ DEL SEGLE XX ESPANYOL”

Data: 22 de juny

Hora: 20.00 hores

Lloc: Centre del Carme

Organitza: Acción Cultural Española (AC/E) i Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

L’exposició s’emmarca en els orígens de la performance i de les pràctiques pluridisciplinares de tipus teatral i preformativo que van inspirar i van alimentar el territori de l’art contemporani espanyol: el teatre, la cobla, el circ, el cabaret, el music-hall, el cuplé, la revista, les arquitectures efímeres lligades al carnestoltes, la literatura-dramatúrgia, l’escenografia teatral, la dansa, el cinema o els experiments cinètics i cinematogáficos de l’Espanya del primer terç del segle XX, els efectes especials o el disseny gràfic aplicat a la comunicació estètica.

La mostra té un marcat caràcter audiovisual, sent el cinema (fragments de pel·lícules) i el documental els testimonis principals en l’exposició però acompanyats per altres documents com a fotografies, audicions, cartells, cartes, documents, atrezzo, retallades de premsa i periòdics, dibuixos, pintures, objectes, textos, etc.