Educació

PLANEA. XARXA D’ART I ESCOLA

Organitza: Fundación Daniel y Nina Carasso

Col·labora: ZEMOS98, Pedagogías Invisibles i el Máster PERMEA del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Més informació PLANEA. Xarxa d’art i escola

PLANEA. Xarxa d’art i escola és una iniciativa que es desenvolupa a nivell Estatal per la Fundación Daniel y Nina Carasso, en col·laboració amb les entitats ZEMOS98, Pedagogías Invisibles i el màster PERMEA del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, l’objectiu de la xarxa és expandir i generalitzar pràctiques transformadores d’Art i Escola.

PLANEA neix com un programa pilot que en aquesta primera fase d’experimentació, la qual durarà cinc anys, i es desenvolupa en les comunitats de Madrid, Andalusia i la Comunitat Valenciana.

La finalitat d’aquesta xarxa és generar dades, avaluacions i extreure conclusions que permeten la replicabilitat de manera sostenible de la pròpia xarxa, i faça demostrables que les propostes d’Art i Escola transformen l’escola, les institucions culturals i les administracions públiques competents.

PLANEA creu que l’art ha de ser un pilar fonamental de l’educació, que contribueix de manera específica a la generació de nous imaginaris i narratives, de pensament crític i de noves sensibilitats, sent un motor de ciutadania.

PLANEA pretén fer de l’administració pública un aliat actiu en l’impuls de l’encreuament art/educació per a la transformació social.