Educació

IVÁN JIMÉNEZ LORENZO I JUAN DIEGO CERDÀ. NO MORE BORING ARTIST. CAMPAMENT ESCÈNIC 14_18

Projecte seleccionat en la convocatòria Cerlces. Joves activant museus

 

Del 4 al 21 de juliol de 2022

Horari: de dilluns a dijous, de 10:00 a 14:00 hores

Lloc: Museu d’Art Contemporani d’Alacant (MACA)

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Col·labora: Ambulantes Lab

Conceptes clau:  #ArtesEscénicas #ArteContemporáneo #RedesSociales #MuseosParaJovenes #NoMoreBoringArtists #AmbulantesLab

Facebook Ambulantes Lab

Instagram: @ambulanteslab

Inscripcions i més informació: ambulanteslab@gmail.com

RESUM DEL PROJECTE

‘No more boring artists. Campament Escènic 14_18’ és un campament d’arts escèniques que es realitzarà de dilluns a divendres, durant el mes de juliol de 2022, en el Museu d’Art Contemporani d’Alacant (MACA). Es tracta d’un projecte artístic multidisciplinari de creació teatral dirigit a joves d’entre 14 i 18 anys. Busquem canviar el concepte que tenen els joves de l’art contemporani, dels artistes, trencar la bretxa generacional que existeix i que cada vegada és més profunda, i aconseguir que els museus es converteixen en espais de referència per a ells, i així puguin desenvolupar-se personal i artísticament. Per a això, és necessari posar en el centre els temes que veritablement els interessen. Per tant, no sols es farà ús de les xarxes socials per a difondre l’activitat, sinó que a més formaran part essencial del procés, sent una eina creativa més.

‘No more boring artists. Campament Escènic 14_18’ és un projecte emmarcat en la convocatòria CERCLES del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana desenvolupat pel col·lectiu Ambulants Lab i dirigit per Iván Jiménez Lorenzo i Juan Diego Cerdà Martínez en col·laboració amb el Museu d’Art Contemporani d’Alacant (MACA).

 

AUTORIA

Ambulants Lab és un col·lectiu d’acció cultural les línies de treball de la qual aborden, fonamentalment, la transformació social i la divulgació artística a través de les arts escèniques. L’art serà de tots o no serà. Per a això, porten el teatre fora dels teatres, treballant en diferents espais públics i privats, ja siguin museus, galeries d’art, centres socials-comunitaris, espais patrimonials, enclavaments arqueològics, societats recreatives, associacions i bars culturals, etc.

En aquest moment, Ambulants Lab col·labora en diferents projectes per al Museu d’Art Contemporani d’Alacant (MACA), on destaca un espectacle que posa en valor la figura de l’artista Eusebio Sempere (Sempere Sempre) i una experiència interactiva anomenada MACA 2041: Els Ambulants, que pretén evidenciar la necessitat que existeixen museus en la nostra societat actual.