Educació

Gener – Juliol 2021

Andròmines Gestió Cultural

Resum del projecte:

El projecte ‘I jo no soc Greta Thunberg’ té com a objectiu principal fomentar el desenvolupament del pensament crític en qüestions d’actualitat política, social i cultural relacionades amb l’estat d’emergència climàtica que patim.

Tot tenint present la funció de l’art com a eina de transformació social, volem funcionar com a instrument de reflexió i creixement col·lectiu, proporcionant ferramentes a partir del debat i la discussió que ajuden a fomentar el pensament crític i l’empoderament de les persones participants com a subjectes actius de la societat, establint relacions múltiples.

Volent a través d’aquest generar una xarxa de treball associat interdisciplinari en un entorn multidisciplinari, posarem en relació espais expositius institucionals (CCCC) amb realitats i formes de funcionament apartades de la norma institucional, per a educar així en noves experiències produïdes a partir de processos de percepció i creació artística. Així mateix, destaquem la importància del treball cooperatiu i pretenem fomentar els sentiments de pertinença grupal.

Visibilitzem la necessitat de prendre partit en les qüestions d’actualitat que ens travessen com a societat i d’assumir responsabilitats des de la col·lectivitat per tal d’afavorir el canvi.

Autoría:

Andròmines Gestió Cultural és un col·lectiu jove de gestores culturals sorgit a València l’any 2018 fruit de les relacions establides entre companyes del màster en Gestió Cultural impartit per la Universitat de València i la Universitat Politècnica de València.

Des d’Andròmines es plantegen projectes culturals diversos, defensant i atenent sempre la funció de l’art com a ferramenta per a la transformació social. Els diferents perfils de les companyes que componen el col·lectiu promouen la creació de projectes interdisciplinaris però sempre partint d’una perspectiva feminista, que s’estableix com a eix fonamental que travessa les diferents propostes.

En la seua curta trajectòria, Andròmines Gestió Cultural ha desenvolupat diferents projectes culturals a la ciutat de València entre els quals destaquen: les I Jornades Dones i Música de la Universitat de València; el Pla d’actuació sobre el comerç de proximitat al barri de Patraix de la convocatòria EMERGENTS 2018; les II Jornades Dones i Justícia organitzades a la Facultat de Ciències Socials de la UV; o l’exposició Jo també vaig ser piquetera de la convocatòria ALTAVEU, que va tindre lloc al CCCC a principis de 2020.