PARLEM D’ART. EDUARDO CHILLIDA
Activitat de Mediació
Data: 19 de febrer de 2026
Horari: 18:00 hores
Duració: 120′
Lloc: Museu d’Art Contemporani d’Alacant
Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana
Tipus de públic: Públic general
Entrada gratuïta amb inscripció prèvia: maca-alicante.es
Enllaç web: maca-alicante.es
Facebook: @MACAAlicante
Instagram: @macaalicante
Youtube: @MACAAlicante

A través d’una acurada selecció d’artistes, provinents de diferents generacions i contextos, amb enfocaments formals o conceptuals i diverses maneres d’expressió, proposem recórrer els seus universos des de múltiples perspectives. Cada mirada ens permetrà descobrir noves dimensions del seu treball, ampliant així l’experiència dels participants.
Parlem d’Art. Eduardo Chillida
Eduardo Chillida (1924-2002) va abandonar l’arquitectura per a dedicar-se a l’escultura, primer en pedra i després principalment en ferro. Des de mitjan anys cinquanta va aconseguir un ampli reconeixement internacional. La seua obra abstracta i depurada gira entorn de l’espai, el buit i el límit, amb un fort sentit de la monumentalitat i una estreta relació amb l’entorn. Va realitzar nombroses escultures públiques i també gravats, i el seu treball va ser estudiat per escriptors i filòsofs destacats.
En 2000 es va inaugurar el museu Chillida-Leku en Hernani. La seua projecció internacional es va consolidar amb premis com el de la Biennal de Venècia en 1958. Va exposar en importants museus de tot el món i va protagonitzar grans retrospectives en ciutats com Houston, Washington, Berlín, Madrid, Bilbao i París. La seua obra està present en nombroses col·leccions i espais públics, especialment a Alemanya, Suïssa i els Estats Units.
