CONCERT EN DIÀLEG AMB L’EXPOSICIÓ ‘LLORENÇ BARBER. LA CONSTRUCCIÓ D’UN NOSALTRES MÚLTIPLE’
En el marc de l’exposició Llorenç Barber. La construcció d’un nosaltres múltiple
Data: 10 de març de 2024
Horari: de 12:00 a 14:00 hores
Lloc: CCCC Centre del Carme Cultura Contemporània. Sala Ferreres-Goerlich II
Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana
Comissariat: Lorenzo Sandoval en conversa amb Montserrat Palacios
Activitat gratuïta
El 10 de març tindrà lloc una sèrie d’accions en el marc de l’exposició Llorenç Barber. La construcció d’un nosaltres múltiple, que van ser cancel·lats el 25 de febrer pel dol oficial decretat per la Generalitat per les víctimes de l’incendi declarat en edificis residencials del barri de Campanar de la ciutat de València.
Obrirem el concert amb el clarinetista Miquel Ángel Marín qui ens anticipa: “La profunditat i espiritualitat d’aquest esdeveniment radica en la poetització inevitable que s’exerceix sobretot allò que es fa, sobretot allò que es toca, sobretot allò que s’estima”. A continuació, Paolo Angeli creador de la “guitarra sarda preparada” (instrument que reuneix elements del violoncello, la guitarra i la percussió) interactuarà amb l’obra de Barber.
Seguidament, Llorenç Barber realitzarà una breu intervenció sonora amb el paellófono i les campanes volants per a activar sonorament l’espai de l’exposició. Després, Catalina i Paco Leonarte, afirmen: “Llorenç Barber és un dels creadors vius més influents i més importants. Però, quin és el seu secret? Com aconseguir la genialitat de Llorenç Barber? Des de l’imprecís lloc entre teatre/performance, Els germans Leonarte, ens revelaran, en deu minuts, com comprendre i emular a l’extraordinari Barber.
Les accions sonores finalitzaren amb una breu intervenció de Montserrat Palacios a partir de la seua obra “Music for two singers”. Cantant i etnomusicòloga, el seu extraordinari treball vocal consisteix en la interrelació dels objectes quotidians amb la veu. Després d’això, El Gran CoroDelantal, interpretarà la partitura comestible “Temple” composició-regale de Sonia Megías a Llorenç Barber pel seu 70 Aniversari i estrenada en el 2018 en el CCCC. Després de la interpretació de l’obra, el Cor, juntament amb tots els assistents, intervindran els espais de l’exposició amb una “Processó harmònica”.