ALEXANDRA KNIE. ESTUDIOS Y MODELOS CÓSMICOS
Cultura Resident. Programa de residències per a creadors
Inauguració 13 de setembre de 2018 a les 19:30 hores
Dates: Del 13 de setembre al 2 de novembre de 2018
Lloc: Centre Municipal de la Cultura. Castelló
Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

‘Estudios y Modelos Cósmicos’ és una exposició que procedeix d’una profunda recerca artística en l’àmbit científic de l’astronomia i microbiologia. Aquest projecte té el seu origen en la convocatòria del programa Cultura Resident i ha sigut desenvolupat en el Museu de Belles Arts de Castelló per a crear un display expositiu que serà instal·lat en el Centre Municipal de la Cultura de Castelló.
En aquesta ‘exposició satèl·lit’ Alexandra Knie presenta un projecte on explora principalment els objectes en el límit del sistema solar mitjançant una creació fictícia de nous planetes nans.
Ací en gran li correspon un equivalent en el xicotet: una sèrie de fotografies augmentades de xicotets brodats a màquina que generen un nou context i li atorguen significats científics.
En les obres de Knie, l’ús del material tèxtil, tant el material suporte com els brodats a mà i a màquina, que en algunes obres fusiona amb la pintura, forma un important punt de partida en les seues transformacions multidisciplinàries que impregna el seu art de qualitats tàctils i sensorials, estenent el purament visual.

