Activitats

AGROVERSITAT. LABORATORI D’ART, AGROECOLOGIA I PEDAGOGIES CRÍTIQUES

En el marc del projecte ‘Col·lectiu Viridian. Agroversitat’ seleccionat en la convocatòria CoSSos. Comunitats de sabers subalterns

 

Data: 2 d’octubre i 5 de novembre de 2022

Hora: Primera sessió, de 10:30 a 14:00 hores. Segona sessió, de 10:30 a 13:30 hores

Lloc: Espai Agroecològic i cultural l’Alter, Carpesa i La Repartidora, Benimaclet

Primera sessió: Espai Agroecològic i cultural l’Alter, Carpesa. Punt de trobada: C/ Apòstol, 21, Carpesa.

Segona sessió: La Repartidora, Benimaclet. C/ Reverend Rafael Tramoyeres, 8

Organitza: Col·lectiu Viridian

Produeix: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Col·labora: Vorasenda, l’Alter, La Repartidora i Bosque Madre

Més informació ‘Col·lectiu Viridian. Agroversitat’

Inscripció prèvia ací

 

Activitat gratuïta, amb inscripció prèvia

Agroversitat és un laboratori d’art, agroecologia i pedagogies crítiques ideat pel Col·lectiu Viridian. La iniciativa pretén iniciar i acompanyar processos artístic-pedagògics col·lectius i intergeneracionals relacionats amb temàtiques com l’ús de la terra, la ecopedagogia i la transformació ecosocial. Amb això busca visibilitzar els sabers situats de l’horta valenciana històricament marginats enfront de la cultura urbana, i reivindicar l’entorn rural com locus de producció cultural i creativitat.

La proposta adopta un enfocament processual centrant-se sobretot en el cultiu de processos col·laboratius de diàleg, construcció i difusió de coneixements. Les activitats previstes estan organitzades en trobades periòdiques. El projecte parteix d’una estreta col·laboració amb diferents agents locals buscant així arrelar la pràctica artística en el territori i generar xarxes de suport i cooperació a llarg termini.

La primera activitat es duu a terme en l’Alter (Carpesa, Horta Nord). Xavier Luján, agricultor de Vorasenda, un projecte d’agroecologia i pensament crític, guia una visita al bosc d’aliments de l’Alter. A continuació, es realitza un taller experiencial sobre el sòl de la mà de Carles Pons, expert en permacultura. S’acaba amb un espai col·lectiu per a compartir idees amb picaeta.

La segona trobada es desenvolupa en La Repartidora, llibreria i espai cultural en el barri de Benimaclet. És una jornada en la qual es poden visitar els horts urbans per a conéixer la història d’aqueix lloc. Ens acompanya Cristina Galiana, del col·lectiu Arterra, per a activar la imaginació col·lectiva cap als itineraris possibles per al canvi ecosocial que necessitem. A partir d’ací es realitza un taller col·lectiu participatiu que dona forma visual a les nostres idees.