Online

CCCCLAUS PER AL CINEMA. ALAUDA RUIZ DE AZÚA

 

Primera data d’emissió: 18 de novembre de 2025

Lloc: Online

Organitza: Centre del Carme Cultura Contemporània

Produeix: Rafael Maluenda

L’obra de Alauda Ruiz de Azúa centra una nova sessió de CCCC Claus per al Cinema amb el títol ‘Cinema i veritat’.
La cineasta conversa amb Rafael Maluenda i amb el públic, abordant els seus processos creatius, amb especial atenció a la direcció d’actors, a l’ús dramàtic de l’espai, i al domini de l’emoció en el muntatge. La directora i guionista accepta la invitació del Centre del Carme en el moment més dolç de la seua carrera, amb la seua última pel·lícula, ‘Los domingos’, convertida en el fenomen cinematogràfic de l’any, liderant la taquilla, mantenint-se en el número u. Amb ‘Los domingos’, Ruiz de Azúa va guanyar l’última edició del Festival de Sant Sebastià, alçant-se amb la Concha d’Or, així com amb altres premis tan rellevants com el Fipresci, el Feroz, Zinemaldia, i el SIGNIS.
El seu argument exposa la decisió d’una jove de 17 anys d’iniciar un discerniment vocacional per a convertir-se en monja de clausura que commociona la seua família, i l’impacte revela en les seues membres ferides mal tancades. Ruiz de Azúa presenta una galeria de retrats carregats de veracitat i emoció en la pel·lícula que conjumina l’aplaudiment unànime de creients i no creients.

Amb ‘Cinco lobitos’, el seu primer llargmetratge, es va alçar amb diversos Goya, entre ells el de Millor Direcció Novel per a Ruiz de Azúa. També va guanyar el de Millor pel·lícula en el Festival de Màlaga, on va recollir set premis. Entre els de major prestigi, va meréixer també diversos dels premis Forqué, els Platino, els Feroz, els de la Unión de Actores Español, del Circulo de Escritores Cinematográficos, del Festival de Tolosa, entre altres.

La seua sèrie ‘Querer’ (Movistar, 2024) és una altra lliçó de cinema honesta i emocionant, que li va valdre igualment nombrosos premis i reconeixements: l’Ondas, el Fotogramas de Plata, diversos Forqué, Feroz, Circulo de Escritores Cinematográficos y Unión de Actores, entre altres.