Premsa

El Centre del Carme reprén el programa CCCCultura Inclusiva i es convertix en el primer espai cultural plenament accessible i socialment inclusiu

18.09.2025

Contacte premsa:

619832450

premsa@consorcidemuseus.es

 

  • El centre d’art valencià oferix concerts, projeccions, arts escèniques, microrelats i una taula redona en la qual participarà l’escriptora valenciana Rosario Raro

El Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC) celebra esta tardor la inclusió de totes les persones en la cultura a través de la música, les arts escèniques i la literatura. El centre d’art valencià, seu del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV), represa el seu programa ‘CCCCultura Inclusiva’ en el qual acollirà sis trobades plenament accessibles i socialment inclusius, amb la col·laboració de l’Ajuntament de València.

El director-gerent del Consorci de Museus, Nicolás Bugeda, ha destacat la importància d’este programa que “ens iguala a totes les persones com a creadores i com a consumidores de cultura” i ha recordat que este programa impulsat pel Consorci de Museus de la Generalitat i per l’Ajuntament de València “s’organitza amb la participació de companyies de teatre i d’associacions valencianes en les quals formen part persones amb i sense discapacitat”.

Per part seua, el director general de Persones amb Discapacitat de l’Ajuntament de València, Javier Copovi, ha assenyalat que, per primera vegada, un centre cultural “complix amb tots els requisits per a garantir el ple accés i gaudi dels espectacles salvant qualsevol barrera per a la inclusió i integració social de totes i tots en la cultura, com a ciutadans de ple dret”.

Iniciarà el programa la visita, el pròxim 24 de setembre, de l’escriptora valenciana, Rosario Raro. L’autora de novel·les com ‘Volver a Canfranc’ formarà part d’una taula redona en el CCCC, amb motiu de la celebració del Dia Mundial del Alzeimer. Durant la trobada, organitzat per l’Associació de Familiars d’Alzheimer de València, es farà lliurament dels guardons de l’II Certamen de Microrelats ‘A de Alzheimer’.

Per part seua, SAMARUC TEATRE-ONCE, grup integrat en la seua major part per actors amb discapacitat visual, oferirà el 25 d’octubre l’obra ‘Las Gracias Mohosas’, de Feliciana Enríquez de Guzmán. La peça crea paral·lelismes entre personatges i actors, i narra les justes entre diversos cavallers per amor.

La Federación Músicos per la Salud planteja el 26 d’octubre una jornada en la qual visibilitzar i reconéixer el paper de les dones en la creació musical al llarg de la història i en l’actualitat. L’esdeveniment, que combina reflexió i música en directe, oferirà un disc fòrum titulat ‘Músicas del mundo con voz de mujer’, a càrrec de Paco Valiente, i el micro concerte ‘Partituras de mujer’, interpretat per Consuelo Hueso (veu) i Sergio Santes (guitarra), amb obres de compositores del Barroc al segle XX.

El 30 d’octubre, la Fundació Juan Ignacio Muñoz Bastide oferirà la projecció del curtmetratge de ficció ‘En tus zapatos’ sobre la dependència i el paper fonamental dels qui cuiden des de l’amor.

Per part seua, la Fundació MAIDES i ACOVA oferiran, el 31 d’octubre, la representació de l’obra de teatre ‘Patchwork’, obra conjunta en la qual s’aglutinen, igual que en una peça de tèxtil, les escenes que han preparat actrius i actors de cada entitat de salut mental, tot això teixit i supervisat per la directora i actriu Raquel Sanz.

El 7 de novembre, tancarà el cicle un concert a càrrec del Quartet de corda de València, que fomenta l’accés a la música de totes les persones.

L’accés a tots els espectacles és gratuït, sense necessitat de reserva prèvia.

CCCCultura Inclusiva és un programa desenrotllat pel CMCV i la Direcció General de Persones amb Discapacitat de l’Ajuntament de València, amb la col·laboració de FESORD, HELIX i Plena Inclusió. El projecte inclou també la instal·lació de QR inclusius en totes les exposicions del CCCC.