Premsa

El Centre del Carme participarà en el festival DocsValencia amb una ‘jam session’ de música de cinema i la marató de curtmetratges

25.03.2025

Contacte premsa:

619832450

premsa@consorcidemuseus.es

 

  • El Consorci de Museus dona suport a la celebració de la novena edició del festival de cinema de no ficció que se celebra del 9 al 17 de maig
  • El CCCC acollirà també ‘Fragments’, la secció en competició amb premi atorgat per Fundació SGAE; i una classe magistral de música de cinema

 

València (25.03.25). El Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC) serà una de les principals seus del festival de cinema de no ficció DocsValencia, que se celebra del 9 al 17 de maig.

La seu del Consorci de Museus s’incorpora en esta novena edició amb un masterclass i una ‘jam session’ de música de cinema, que dirigirà el compositor valencià Josué Vergara. A més, el centre d’art valencià oferirà la marató de curtmetratges valencians dins de la secció ‘Fragaments’.

‘Fragments’ és la secció competitiva de curtmetratges valencians amb premi atorgat per Fundació SGAE, que se celebrarà durant tot el cap de setmana, el dissabte 10 i el diumenge 11 de maig, en el CCCC.

Coneguda també com ‘Docs en *Curt’, esta jornada proposa una marató audiovisual pensada perquè el públic puga gaudir del talent local en pantalla gran. Per a això, el centre cultural es transformarà en una sala de projeccions amb entrada lliure i visionat continuat, on el públic podrà entrar i eixir quan vulga.

La secció reunix una cuidada selecció de curtmetratges de no ficció firmats per cineastes de la Comunitat Valenciana i destaca pel seu ambient relaxat, el seu esperit col·lectiu i per mostrar, sense filtres, la diversitat de veus que travessen el nostre territori.

Eixe mateix dissabte, 10 de maig, l’espai acollirà el masterclass ‘Música i cinema. La simbiosi del compositor i director’, impartida per Josué Vergara. La sessió abordarà com es construïx la banda sonora d’una pel·lícula documental o de ficció, com es tixen els vincles entre director i compositor, i com la música pot donar forma, ritme i emoció a les imatges.

En esta activitat participaran també els directors Ignacio Estrela (‘Segrelles. Il·lustrador universal’, ‘Pinazo, notes i pensaments’) i Agustín Rubio (‘La desvida’, ‘Senar Living’), que compartiran processos, ferramentes i enfocaments des de la seua experiència creativa. Pau Montagud, codirector del festival, actuarà com a moderador.

L’esdeveniment conclourà amb una ‘jam session’ final que comptarà amb intervencions musicals en directe a càrrec del guitarrista Jorge Lario (Regirar) i del mateix Josué Vergara al piano, en un format íntim i envolupant. Una oportunitat per a viure la música des de dins i entendre el seu paper fonamental en el llenguatge cinematogràfic.

Amb esta programació, DocsValencia represa la seua col·laboració amb Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, amb el seu retorn al Centre del Carme i reafirma la seua aposta per espais oberts, públics i participatius, on la no ficció es viu també com una experiència compartida.

De la mateixa manera, des de la seu del Consorci de Museus s’aposta pel diàleg de les arts obrint les seues portes al cinema en diferents formats i donant suport a la iniciativa privada on confluïxen interessos comuns de divulgació de la creació artística actual en totes les seues manifestacions.

El festival compta amb el patrocini del Institut Valencià de Cultura, i del Ajuntament de València (Acció Cultural, Patrimoni i Recursos Culturals) a més de la col·laboració d’À Punt Mèdia, IVACE Internacional, Fundació SGAE, Centre del Carme de Cultura Contemporània (CCCC), València Film Office, La Mutant, Octubre CCC, Col·legi Major Rector Peset, el Festival Internacional de Cinema Documental DocsMX, Jameson, Heineken, PIAF, AVANT, AVAPI, EAVF, EDAV, PAV, FNAC, Lys, La Principal, Biòtop, Pasaparola, Laba, i el Màster en Continguts Audiovisuals de la Universitat de València, entre altres.