Activitats

LA LLAVOR ARTÍSTICA

Residències artístiques per a artistes amb discapacitat intel·lectual

 

Horaris: de 10:00 a 13.00h.

Lloc: Centre Cultural Las Cigarreras d’Alacant

Data:

Març: 22 i 26

Abril: 1, 2, 8 i 9

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Produeix: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Col·labora: DaGuten. Escola Gràfica de BarriCentre, Cultural Les Cigarreras d’Alacant, Centre Ocupacional Terramar de APSA Alacant, Centre Sant Rafael de la Fundació Estima i Centre Ocupacional el Maigmó

 

Web: daguten.com

Facebook: @Dagutenalc

Instagram: @daguten_escuela_grafica

YouTube: @dagutendaguten57

Vimeo: @daguten

 

 

 

 

“La Llavor Artística” és un programa de residències artístiques dissenyat per a quinze artistes amb discapacitat intel·lectual, que es durà a terme en el Centre Cultural Les Cigarreras d’Alacant des de maig de 2024 fins a juny de 2025.
Durant este període, els participants ocuparan la Caixa 1 com el seu espai de creació, amb sessions programades els dimarts i dimecres al matí, cadascuna amb una duració de tres hores.
El programa té com a objectiu principal sembrar una llavor de creativitat inclusiva i diversa, brindant suport als artistes en cada pas del seu viatge artístic. S’enfoca a construir un ambient obert i col·laboratiu que propicie l’experimentació com a mitjà per a satisfer les necessitats expressives, emocionals i creatives dels participants.
Durant esta tercera edició, es fomentarà encara més la col·laboració mitjançant activitats conjuntes amb altres artistes i col·lectius culturals, enriquint l’experiència creativa de tots i promovent una reflexió més profunda sobre el procés artístic.
“La Llavor Artística” proporcionarà als artistes un espai vital per a explorar i expandir la seua creativitat, promovent la inclusió i diversitat en el context cultural. A més dels beneficis creatius, estes residències oferiran oportunitats significatives per al desenvolupament d’habilitats socials i relacions interpersonals.