XU BING. ART FOR THE PEOPLE

Lloc: Centre del Carme. Sala Ferreres-Goerlich

Comissariat: Marta Millet Moreno

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Xu Bing (1955, Chongqin, la Xina) tenia 11 anys quan va esclatar la Revolució Cultural al seu país i, igual que els seus coetanis, va haver d’aprendre tots els nous caràcters simplificats. Tal vegada és per aquesta raó que la problemàtica del llenguatge ocupa una part important del seu treball. El seu art és tan complex com la seua formació. Des de molt xicotet ha viscut envoltat de llibres, perquè son pare era professor a la Facultat d’Història i sa mare era bibliotecària. Els grans canvis culturals i polítics viscuts en la seua infància i joventut es veuen reflectits en els seus treballs.

Totes les seues obres posseeixen un fort component social, encara que, tal vegada, l’espectador no sempre s’evidencie d’això; igual que l’humor, que també està latent en el seu treball. Xu Bing transporta les seues vivències a la seua producció artística, on art tradicional i art conceptual van intrínsecament units.