TAPAS. SPANISH DESIGN FOR FOOD

Juli Capella

Veure video

TAPAS #SpanishDesignForFood

TAPAS. Spanish Design for Food ofereix un ric panorama del més recent disseny espanyol aplicat a la gastronomia. Es tracta d’una degustació creativa, a manera de picaeta, de tots aquells àmbits del disseny. La mostra es divideix en tres apartats: cuina, taula i menjar, on s’expressa la imaginació i el talent de dissenyadors de diferents estils que han interactuat amb destacats cuiners, rendint també homenatge a algunes icones tradicionals. Un festival de formes i materials, amb estils molt diversos, on subjau l’enginy, l’experimentació i la sensualitat. Com a complement als més de 200 objectes seleccionats, es presenta l’acurat interiorisme dels restaurants i l’arquitectura dels nous cellers, junt amb una selecció del nou disseny gràfic aplicat a l’etiquetatge del vi. La mostra es tanca amb dues intervencions realitzades ex professo per a l’ocasió per l’artista Antoni Miralda i l’exdesigner Martí Guixé.

L’alta gastronomia espanyola, de la mà d’elBulli, el Celler de Can Roca o Mugaritz entre altres nombrosos restaurants, viu un boom internacional on el disseny s’ha convertit en un ferm aliat per al seu desenvolupament i innovació. Disseny i cuina conformen ja un avantguardista i revolucionari tàndem que Espanya vol compartir i projectar al món sencer.

Bon profit!