QÜESTIÓ DE FE / QÜESTIÓ DE TROS

1º Moment del cicle ‘Totalitat i infinit. Economies de la transferència en un altre(s) temps(s) per a l’art’

Artistes: Felipe Talo, Lucía C Pino, Martin Llavaneras, David Bestué

Data: Del 4/10/18 al 20/1/19

Lloc: Centre del Carme. Sala Carlos Pérez

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Comissariat: Diana Guijarro Carratalá

Vídeo

‘Totalitat i infinit’ és un projecte d’investigació curatorial que planteja la idea d’exposició artística com un gran acte de transferència, un espai en el qual l’art, els subjectes i les coses es comprometen a intercanviar experiències en una zona de ‘sentiència’. Sota aquest concepte s’estructura una programació expositiva que pretén reflexionar sobre el món que configura la nostra realitat, i arribar a la conclusió que tot l’humà que hi ha en aquest es pot distorsionar, qüestionar i també desarticular fins a l’infinit. El cicle s’estructura en dues exposicions col·lectives i un projecte experimental d’intervencions progressives en l’espai, que, al costat de la programació d’activitats paral·leles, buscaran activar la reflexió crítica i la producció de coneixement divergent en un espai compartit.

La primera exposició d’aquest cicle serà ‘Qüestió de fe / Qüestió de tros’, que s’inaugura el 4 d’octubre en el Centre del Carme. La mostra acull diferents formes de producció artística, centrant-se en quatre artistes per a construir un lloc en el qual tornar a insistir sobre el valor de la deformació com a camí cap a altres conjuncions possibles.

Els elements que ens envolten acaben conformant una polirítmia que s’integra en els nostres dies, on els llocs i els moments poden funcionar a diferents ritmes i velocitats. No obstant això, el que percebem és una espècie d’artesania en la qual els fragments que considerem ordinaris es descarten, s’eliminen, com si no foren vàlids per a l’experiència.

Aquesta exposició acull diferents formes de producció artística i se centra en quatre artistes per a construir un lloc on tornar a insistir sobre el valor de la deformació com a camí cap a altres conjuncions possibles.