PER LA DEFENSA DE LA CULTURA

En commemoració del II Congrés Internacional d’escriptors per la defensa de la cultura

Dates: Del 05/12/18 al 06/01/19

Lloc: Casa de Cultura del Port de Sagunt

Organitza: Presidència de la Generalitat Valenciana i Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

El juliol de 1937, en sessions celebrades a València, Madrid, Barcelona i París, el Segon Congrés d’Escriptors per a la Defensa de la Cultura reuní desenes de narradors, poetes i assagistes amb dos objectius: d’una banda, es tractava de fer veure al món el perill que suposava l’ascens del feixisme; d’una altra, de manifestar la solidaritat amb la República i amb el poble espanyol.

‘Per la defensa de la cultura’, ha sigut el fruit d’un llarg treball d’investigació. Reunix imatges, documents i testimonis del I Congrés celebrat a París el 1935, i el Congrés Internacional d’Escriptors i Artistes realitzat a València el 1987, per commemorar aquella històrica trobada.