DANIEL G. ANDÚJAR. SISTEMA OPERATIVO. COLECCIONES

Duració: Del 16 de maig al 13 de juliol de 2019

Lloc: Sala Caja Blanca. Centro Cultural Las Cigarreras. Alacant.

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, La Virreina Centre de la Imatge i Ajuntament d’Alacant

Comissariat: Valentín Roma

Aquesta mostra sobre la trajectòria de Daniel García Andújar (Almoradí, 1966) reunix una selecció de projectes duts a terme entre la dècada dels noranta i a l’actualitat. Des de Master Pieces. Hack the Museum – El museo del pueblo (2017-2018) fins a El canon protegido – Los desastres de la guerra. Caballo de Troya o Burning the Canon, proposta amb què l’artista alacantí va participar en la Documenta 14 de Kassel/Atenas, en 2017. L’exposició analitza críticament els vincles entre iconografia bèl·lica, cànons de representació del cos i memòria identitària, així com el debat sobre la reapropiació cultural i el patrimoni.

A més, es presenta el video inèdit titulat Campo de concentración de Albatera (2019), una peça concebuda específicametne per al Centro Cultural Las Cigarreras.