ART CONTEMPORÀNI DE LA GENERALITAT VALENCIANA. DNI. DISTINTES NARRATIVES D’IDENTITAT

Lorena Amorós, Clara Boj + Diego Díaz, Joan Cardells, Bartolomé Ferrando, Fuencisla Francés, Daniel G. Andújar, Altea Grau, José Maldonado, Rosell Meseguer, Cristina de Middel, Marta Negre, Juan Olivares, Pedro Ortuño, Pau Pascual Galbis, Lucía Peiró, Jorge Peris, Vicente Tirado del Olmo i Rossana Zaera

Data: Del 26 juliol al 14 de setembre

Lloc: Centro Cultural Las Cigarreras

Comissariat: Lidia Tormo Costabella

Organitza: Conselleria d’Educació, Cultura i Esport i Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Col·labora: Ajuntament d’Alacant, Centro Cultural Las Cigarreras, Aula Abierta, EspartAlacant i Amigos por la pintura

En 2017 la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, en el marc del Pla Incentiu del Patrimoni Artístic Valencià, va posar en marxa una línia d’adquisició d’obres d’art amb el doble propòsit de dinamitzar el mercat artístic contemporani al mateix temps que reunir un conjunt d’obres representatives de l’estat actual de la creació artística en la nostra Comunitat.  Fruit de les adquisicions realitzades l’any 2018 és aquest conjunt de 18 obres, procedents de diferents línies generacionals i reflex de l’heterogeneïtat i el dinamisme que caracteritza la nostra escena creativa.

DNI és la materialització d’un projecte pedagògic l’objectiu de la qual ha sigut acostar l’art contemporani a col·lectius allunyats d’aquest. DNI busca trencar barreres entre art i públic no especialitzat, desmitificar la idea que la institució cultural és hegemònica i que l’art contemporani està produït només per a les elits més especialitzades.