LLUNYANIES. ART JOVE POLANÉS EN LA COL·LECCIÓ K. MUSIAL

Artistes: Adam Adach, Basia Bańda, Bogusław Bachorczyk, Agata Borowa, Tymek Borowski, Julia Curyło, Julia Cybis, Sławek Czajkowski, Wiktor Dyndo, Jan Dziaczkowski, Adam Gut, Urszula Kałmykow, Paweł Kałużyński, Arek Karapuda, Agnieszka Kicińska, Grzegorz Kozera, Sebastian Krok, Aleksandra Kubiak, Julian Nowicki, Igor Przybylski, Karol Radziszewski, Piotr Sokołowski, Antoni Starowieyski, Irmina Staś, Łukasz Stokłosa, Monika Szwed, Paweł Śliwiński, Rafał Wilk.

Data: Del 29/11/18 al 27/2/19

Lloc: Centre del Carme. Sala Refectori

Comissariat: Inés R. Artola

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i Instituto Polaco de Cultura de Madrid

Col·labora: Krzysztof Musial i Galería aTAK

‘Llunyanies’, títol d’aquesta mostra, és ja per si mateix un concepte que inclou misteri, una mica de nostàlgia, encara que també desperta en nosaltres curiositat, atracció. Sensacions que bé poden sorgir quan es parla d’art polonés: unes terres que, malgrat no ser tan llunyanes, se’ns antullen com a tals. Subjectivitats del mapa, de les cultures, de la història.

Les peces que ací es presenten són en la seua majoria pintures. Totes elles han sigut realitzades a partir de l’any 2000 i pertanyen a una de les col·leccions més importants del país, la de ‘Krzysztof Musial’, que consta de més de mil peces per les quals, si hi bussegem, podríem fins i tot narrar la història de la pintura contemporània polonesa. Però ací hem decidit apostar pels artistes més joves.