FRAGMENTS QUE REPRESENTEN AL MÓN

2ª exposició del cicle ‘Totalitat i infinit. Economies de la transferència en un altre(s) temps(s) per a l’art’

Dates: Del 7/2/19 fins al 26/5/19

Lloc: Centre del Carme. Sala Carlos Pérez

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Comissariat: Diana Guijarro

Intervencions:

• 1ª: ‘Virtual Choreographies’ de Rosana Antolí
  • 2ª: ‘Regulated Wild’ de Gerard Ortín Castellví (Inauguració 7 de març de 2019 / 20:00h)

‘Fragments que representen el món’ és la segona exposició del cicle ‘Totalitat i infinit. Economies de la transferència en un altre(s) temps(s) per a l’art’. Aquest segon moment expositiu es planteja com un cicle d’intervencions progressives en l’espai on cinc artistes construeixen un relat fragmentat carregat de futur i de presagis. D’aquesta manera els llocs s’envaeixen i els residus s’assenten per a obrir-nos a la relliscada de l’imprevist, aquell que flueix de tota acció comunicativa que es presta a la intercanviabilitat de papers entre emissor i receptor.

Parell a les intervencions s’estructura tot un programa d’accions i activitats paral·leles que activaran l’espai expositiu.

‘Totalitat i Infinit’ és un projecte d’investigació curatorial que planteja la idea d’exposició artística com un gran acte de transferència, un espai en el qual l’art, els subjectes i les coses es comprometen a intercanviar experiències en una zona de sentiència. Sota aquest concepte s’estructura una programació expositiva que pretén reflexionar sobre el món que configura la nostra realitat, i arribar a la conclusió que tot l’humà que hi ha en aquest es pot distorsionar, qüestionar i també desarticular fins a l’infinit.

Intervencions:

• 07/02/2019 Rosana Antoli
  • 07/03/2019 Gerard Ortin
  • 07/03/2019 Rodríguez-Méndez
  • 04/04/2019 Julia Mariscal
  • 25/04/2019 Fran Meana

Primera intervenció: ‘Virtual Choreographies’ de Rosana Antolí

‘Virtual Choreographies’ és la primera intervenció en l’espai per a ‘Fragments que representen al món’. Amb aquest treball Rosana Antolí ens acosta a tot un univers coreogràfic que roman ocult en la multitud de gestos quotidians que compartim. Un reflex actiu de la investigació que l’ha guiada per a registrar un autèntic ‘mapa de gestos del món’.

A través d’un recorregut per ciutats i localitzacions diverses, l’artista posa l’accent en la visualització de comportaments socials, culturals i privats que ens permeten qüestionar-nos conceptes tals com la pervivència de jerarquies i la construcció de la identitat.
‘Virtual Choreography London’ i ‘virtualchoregraphy.com’ és un projecte realitzat amb el suport de Arebyte Gallery a Londres i Arts Council England.

Segona intervenció: ‘Regulated Wild’ de Gerard Ortín Castellví

En ‘Wanderlust, una història del caminar’, Rebecca Solnit comptava com tots revestim els actes universals de significats particulars, pot ser que en un intent per reclamar la continuïtat de les coses i espais que ens envolten.

‘Regulated Wild’ de Gerard Ortín Castellví és la segona intervenció per a l’exposició ‘Fragments que representen al món’, un treball de recerca que ens guia a través d’unes filmacions realitzades a la província d’Àlaba per a fer-nos reflexionar sobre una circumstància específica: la dràstica reducció de la població de llops i els efectes que l’absència d’aquest depredador provoquen en un territori, maneres de comportament i la nostra relació amb la naturalesa.

Una manera amb el qual descontextualitzar i qüestionar la idea de reserva natural que es nodreix d’altres relats i elements per a explorar el significat dels límits que estableix l’ésser humà a l’hora de contrarestar la seua incidència sobre els entorns naturals.

Agraïments: Arc Valencia, Aeromedia, José Ramón Arana Basabe, Arkulagunak, Arqueros de Rubí, Arteklab, Ignacio Bilbao, Brafim Mecplast, Anna Maria Castellví, Albert Coma, Jorge Ferreira, Antonio Morillo (Arcocaza Álava), Núcleo, Zoologico Tuesta (Hotel Amona), Gabriel Àngel Ortín Rull, Parque Natural de Valderejo, Luis Vidal.

Amb la Col·laboració de: Azpi Kultur Elkartea, Ainara Elgoibar, Irati Gorostidi, Cristian Herrera Dalmau, Álvaro Sau.

Una producció de la Fundació Joan Miró amb la col·laboració de Tabakalera Centro de Cultura Contemporánea, Azala y Tractora Koop., E.