CRISTINA LUCAS I EULÀLIA VALLDOSERA. PATRIARCADO

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Col·labora: Museo Nacional Thyssen-Bornemisza

Comissariat: Rocío de la Villa

El sistema patriarcal continua protegit per la història de l’art que es mostra en els museus, on se segueix oblidant les artistes del passat i limitant la presència d’obres d’artistes vives.

L’exposició ‘Patriarcado’ realitzada en col·laboració entre el Centre del Carme Cultura Contemporània de València i el Museo Nacional Thyssen-Bornemisza, presenta accions performatives registrades en vídeo per Cristina Lucas i Eulàlia Valldosera, per a contestar una tradició patriarcal que es va apropiar dels llenguatges visual i discursiu i de la seua transmissió, que redueix la llengua i el desig de les dones al silenci: una eficaç eina de la violència de gènere per a la dominació masculina sobre les dones.