ALEXANDRA KNIE. IN -BETWEEN- MICROCOSMO I MACROCOSMO

Dates: Del 6 de setembre al 23 de setembre de 2018
Lloc: Centre del Carme. Sala Zero
Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

‘In-between – Microcosmo i Macrocosmo’ és una exposició que procedeix d’una profunda recerca artística en l’àmbit científic de l’astronomia i microbiologia. Aquest projecte té el seu origen en la convocatòria del programa Cultura Resident i ha sigut desenvolupat en el Museu de Belles Arts de Castelló per a crear un display expositiu que serà instal·lat en el Centre del Carme, on se simularà un laboratori artístic-experimental en el qual s’analitzaran les connexions entre el món intern i els fenòmens de l’univers.
Les diferents escales, incloent la sala expositiva com a element macrocòsmic fins als xicotets suports científics com a tubs d’assaig i plaques de Petri, exerceixen un paper fonamental en la instal·lació on l’espectador s’enfronta com un filtre In-between als pols oposats del microcosmo i el macrocosmo.
En les obres de Knie, l’ús del material tèxtil, tant el material suporte com els brodats a mà i a màquina, que en algunes obres fusiona amb la pintura, forma un important punt de partida en les seues transformacions multidisciplinàries que impregna el seu art de qualitats tàctils i sensorials, estenent el purament visual.